Zobacz także artykuł, w którym znajdziesz więcej informacji:

Funkcje menadżerskie, czyli co właściwie robi liderka/lider?

Na pytanie: Czym zajmuje się Liderka/Lider? Odpowiedź brzmi: ZARZĄDZA! Tylko co to właściwie znaczy?

W tym module poznamy kluczowe funkcje menadżerskie, takie ja planowanie, organizowanie, koordynowanie, delegowanie, motywowanie, ocena i kontrola.

To wiedza, która pozwoli w pełni zrozumieć, czym liderka/menadżer zajmują się na co dzień. 

Uczymy, dlaczego planowanie jest kluczem do płynności działań i dlaczego warto poświęcić tej funkcji tak dużo czasu i dlaczego czas przeznaczony na planowanie wpływa wprost proporcjonalnie na zmniejszenie ilości błędów i szybsze wykonanie działań zespołu.

Wspieramy w rozumieniu takich działań jak organizacja i koordynowanie. Pokazujemy na przykładach o czym należy pamiętać delegując zadania i pokażemy, dlaczego pewne komunikaty do zespołu są ignorowane a zamiast szybkiej realizacji dostajemy „pustą kartkę”.

Przećwiczymy na nas samych co motywuje oprócz pieniędzy i jakie wartości warto wspierać w zespole.

Poznany zbawienną moc kontroli i czemu ocena jest ważnym elementem pracy szefa zespołu.

Informacje zawarte w module kierujemy do:

– menadżerów, prowadzącym zespoły lub budujących nowy zespół

-właścicieli firm i menadżerów, chcących w świadomy sposób rozwijać swoje kompetencje

– właścicieli firm, zatrudniającym pracowników 

– członków zespołów i pracowników chcących awansować w organizacji na stanowiska menadżerskie

– osób, które wchodzą dopiero na rynek pracy i szukając własnej drogi, 

– osób chcących poznać zakres pracy lidera

– osób chcących przygotować się do Assessment Centre

Praktyczne korzyści, jakie daje znajomość funkcji menadżerskich:

– samoświadomość swoich mocnych stron

– zdefiniowanie obszarów wymagających wsparcia

– określenie zestawu kompetencji, niezbędnych do pełnienia roli menadżera / liderki

– teoretyczne podstawy kompetencji menadżerskich

–  przepracowanie ćwiczeń, utrwalających wiedzę i umiejętności w wybranych kompetencjach

– zrozumienie obszarów odpowiedzialności 

– przygotowanie do Assessment Center, poprzez ćwiczenia symulacyjne

– przygotowanie do rekrutacji na stanowiska menadżerskie/liderskie

Program spotkań:

– Wyobrażenia a rzeczywista rola menadżera

 Omówienie funkcji menadżerskich (planowanie, organizowanie, koordynowanie, delegowanie, motywowanie, ocena i kontrola)

 Ćwiczenia dotyczące planowania zadań dla siebie i zespołu

 Ćwiczenia rozwijające umiejętność delegowania zadań

 Co nas motywuje, co może motywować innych – określenie pozafinansowych narzędzi motywacji.

 Określenie zwyczajowych obszarów podlegających kontroli menadżera.

 Omówienie roli oceny działań dla osiągania celów

 Ćwiczenia w przekazywaniu krótkiej informacji zwrotnej: kiedy, jak, dlaczego?

 Spotkania odbywają się w formie indywidualnej i grupowej.  

 Świadczymy usługi w formie spotkań hybrydowych: osobistych lub on-line. 

 

Zapraszamy do wyboru formy i trybu pracy. Prosimy o przekazanie państwa preferencji, w momencie ustalania terminu realizacji usługi.