Zobacz także artykuł, w którym znajdziesz więcej informacji:

Jak skutecznie przeprowadzać zespół przez zmiany

Zmiana jest obecnie częściej spotykana niż stabilne i powtarzalne działanie. Tym bardziej ważna staje się wiedza i umiejętności związane z przeprowadzaniem zmiany.

Większość ludzi nie lubi zmian, każda modyfikacja codziennych zadań staje się wyzwaniem i powoduje uruchomienie konkretnych mechanizmów zachowań wśród osób, które tej zmianie podlegają. Jak zatem zarządzić zmianą i skutecznie przeprowadzić zespół przez tak trudny proces?

Odpowiadając na te pytania,  chcemy podzielić się wiedzą dotyczącą faz przechodzenia przez zmianę, obowiązków jakie ciążą na organizacji wprowadzającej zmianę oraz nauczyć osoby odpowiedzialne za zmianę, z jakich narzędzi korzystać, aby proces przeszedł płynnie. Był efektywny i jak najmniej energo, czaso i emocjonalnie- chłonny. 

Do kogo kierujemy naszą ofertę:

– do właścicieli firm, planujących reorganizacje na różnych szczeblach organizacji

– do  właścicieli firm, którzy chcą uzupełnić lub podnieść poziom swoich kompetencji menadżerskich

– do właścicieli firm, którzy chcą wzmocnić kompetencje swojego zespołu

– do menadżerów, mających za zadanie wprowadzenie zmian na swoich odcinkach pracy lub sami chcą taką zmianę zainicjować

– do osób odpowiedzialnych w firmach za zarzadzanie projektami

– do menadżerów, którzy sami przechodzą przez zmianę a równocześnie są odpowiedzialni za wprowadzenie jej do swoich zespołów

–  do osób, odpowiedzialnych za komunikację w firmie

– do osób chcących zrozumieć mechanizmy uwalniające się w czasie wprowadzania zmiany

– do inżynierów jakości, odpowiedzialnych za stałe podnoszenie efektywności procesów

– do menadżerów LEAN

Praktyczne korzyści, jakie daje zarządzanie zmianą:

– poznanie 4 faz zmiany 

– umiejętność korzystania z narzędzi motywacyjnych w każdej z czterech faz zmiany

– umiejętność przygotowania i przeprowadzenia właściwej komunikacji związanej ze zmianą

– rozumienie emocji wpływających na zachowania osób podlegających zmianom i narzędzia pozwalające na łagodzenie tych emocji.

– umiejętność rozpoznawania „dywersantów zmiany” i „ambasadorów zmiany”

– rozumienie potrzeb osób podlegających zmianie, kiedy zmiana została zaimplementowana.

– umiejętność motywowania zespołu do aktywnego uczestnictwa w zmianie i czynnego zgłaszania problemów 

– zrozumienie roli osoby wprowadzającej zmianę od momentu poinformowania o zmianie, poprzez czas implementacji aż do  momentu pełnego wdrożenia i utrzymania nowych standardów

Program spotkań:

– Poznanie 4 faz zmiany

 Jakie zachowania w zespole występują w czasie przeprowadzania zmiany

 Zasady komunikacji zmiany w organizacji: kiedy, w jakiej formie, kto komunikuje, kto jest odpowiedzialny

 Narzędzia pracy z oporem

 Ambasadorzy zmiany, dywersanci zmiany – jak ich znajdować i jak z nimi pracować.

 Omówienie właściwych praktyk przeprowadzania przez zmianę na doświadczeniach wnoszonych przez uczestników

 Ćwiczenie przygotowania i zaplanowania zmiany na przykładach zaproponowanych przez uczestników

 Spotkania odbywają się w formie indywidualnej i grupowej.  

 Świadczymy usługi w formie spotkań hybrydowych: osobistych lub on-line. 

 

Zapraszamy do wyboru formy i trybu pracy. Prosimy o przekazanie państwa preferencji, w momencie ustalania terminu realizacji usługi.