Zobacz także artykuł, w którym znajdziesz więcej informacji:

Zarządzanie sobą w czasie czyli jak okiełznać kalendarz

Jeśli myślisz, że zarządzisz czasem- to tak jakbyś chciał zarządzić , kiedy ma być dzień a kiedy noc. To niemożliwe.

To co możliwe mieści się w umiejętnościach i możliwościach zarządzania sobą i swoimi zadaniami na osi określonego czasu. To czego możemy się nauczyć, to rozpoznawania ważności i pilności zadań czyli właściwa priorytetyzacja. Ale sama wiedza co powinniśmy robić w pierwszej kolejności to tylko krok do sukcesu. Kolejnymi są kalibracja zadań, szacowanie działań w czasie, konsekwencja w prowadzeniu kalendarza i umiejętność radzenia sobie z prokrastynacją. Dopiero zebranie tych wszystkich składowych pozwoli na świadome zarządzanie sobą w czasie.

Wiedza dotycząca zarzadzania sobą w czasie kierujemy do:

– właścicieli firm, którzy poświęcają pracy zawodowej większość lub całość dostępnego, dobowego czasu

– właścicieli firm, którzy chcą oddelegować część swoich obowiązków 

– właścicieli firm, którzy chcą wzmocnić kompetencje swojego zespołu, aby ten dostarczał wykonane zadania w ustalonym czasie i określonej jakości.

– menadżerów, chcących nauczyć się planowania swoich zadań na osi czasu i dzielić się swoimi praktykami z podległym zespołem

– menadżerów, którzy mają problem z terminowością swojej pracy 

– menadżerów, którzy chcą w sposób efektywny zarządzać sobą w czasie

– osób, które maja tendencje do marnotrawienia czasu na zadania ważne ale nie pilne lub nieważne ale pilne

– osób, które w świadomy sposób chcą zarządzać sobą w czasie 

– osób, które porzucają działania w sytuacji dużego spiętrzenia zadań

Praktyczne korzyści, jakie daje wiedza dotycząca zarządzania sobą w czasie:

– umiejętność doboru kalendarza do swoich predyspozycji i dynamiki pracy

– umiejętność rozpoznawania zadań pilnych i niepilnych, ważnych i nieważnych

– umiejętność wprowadzania do harmonogramu dnia zadań w zależności od pory dnia i obciążenia obowiązkami

– umiejętność „kalibrowania” zadań oraz szacowania czasu potrzebnego na wykonanie

– umiejętność rozpoznawania „ złodziei czasu”

– umiejętność tworzenia planów i harmonogramów działań na dzień, tydzień, miesiąc

– skuteczne narzędzia do efektywnego zarzadzania sobą w czasie

– skuteczne nawyki wspierające efektywne zarządzanie sobą w czasie

Program spotkań:

– Zarządzanie czasem a specyfika wykonywanej pracy – różnice i podobieństwa

 Prokrastynacja i metody pracy z zaległymi zadaniami

 Planowanie, wyznaczanie celów, określanie niezbędnych zasobów i tworzenie harmonogramów  działania

 Metody skutecznej realizacji zaplanowanych zadań

 Praca z kalendarzem, dobór kalendarza

 Macierz Eisehowera w praktycznym zastosowaniu pracy z celami

 Motywacja w działaniu i techniki automotywacji

 Budowanie i modyfikacja nawyków wspierających zarządzanie sobą w – czasie

 Spotkania odbywają się w formie indywidualnej i grupowej.  

 Świadczymy usługi w formie spotkań hybrydowych: osobistych lub on-line. 

 

Zapraszamy do wyboru formy i trybu pracy. Prosimy o przekazanie państwa preferencji, w momencie ustalania terminu realizacji usługi.