Zarządzanie sobą w czasie czyli jak okiełznać kalendarz
Jeśli myślisz, że zarządzisz czasem- to tak jakbyś chciał zarządzić , kiedy ma być dzień a kiedy noc. To niemożliwe.
To co możliwe mieści się w umiejętnościach i możliwościach zarządzania sobą i swoimi zadaniami na osi określonego czasu. To czego możemy się nauczyć, to rozpoznawania ważności i pilności zadań czyli właściwa priorytetyzacja. Ale sama wiedza co powinniśmy robić w pierwszej kolejności to tylko krok do sukcesu. Kolejnymi są kalibracja zadań, szacowanie działań w czasie, konsekwencja w prowadzeniu kalendarza i umiejętność radzenia sobie z prokrastynacją. Dopiero zebranie tych wszystkich składowych pozwoli na świadome zarządzanie sobą w czasie.
Wiedza dotycząca zarzadzania sobą w czasie kierujemy do:
– właścicieli firm, którzy poświęcają pracy zawodowej większość lub całość dostępnego, dobowego czasu
– właścicieli firm, którzy chcą oddelegować część swoich obowiązków
– właścicieli firm, którzy chcą wzmocnić kompetencje swojego zespołu, aby ten dostarczał wykonane zadania w ustalonym czasie i określonej jakości.
– menadżerów, chcących nauczyć się planowania swoich zadań na osi czasu i dzielić się swoimi praktykami z podległym zespołem
– menadżerów, którzy mają problem z terminowością swojej pracy
– menadżerów, którzy chcą w sposób efektywny zarządzać sobą w czasie
– osób, które maja tendencje do marnotrawienia czasu na zadania ważne ale nie pilne lub nieważne ale pilne
– osób, które w świadomy sposób chcą zarządzać sobą w czasie
– osób, które porzucają działania w sytuacji dużego spiętrzenia zadań
Praktyczne korzyści, jakie daje wiedza dotycząca zarządzania sobą w czasie:
– umiejętność doboru kalendarza do swoich predyspozycji i dynamiki pracy
– umiejętność rozpoznawania zadań pilnych i niepilnych, ważnych i nieważnych
– umiejętność wprowadzania do harmonogramu dnia zadań w zależności od pory dnia i obciążenia obowiązkami
– umiejętność „kalibrowania” zadań oraz szacowania czasu potrzebnego na wykonanie
– umiejętność rozpoznawania „ złodziei czasu”
– umiejętność tworzenia planów i harmonogramów działań na dzień, tydzień, miesiąc
– skuteczne narzędzia do efektywnego zarzadzania sobą w czasie
– skuteczne nawyki wspierające efektywne zarządzanie sobą w czasie
Program spotkań:
– Zarządzanie czasem a specyfika wykonywanej pracy – różnice i podobieństwa
– Prokrastynacja i metody pracy z zaległymi zadaniami
– Planowanie, wyznaczanie celów, określanie niezbędnych zasobów i tworzenie harmonogramów działania
– Metody skutecznej realizacji zaplanowanych zadań
– Praca z kalendarzem, dobór kalendarza
– Macierz Eisehowera w praktycznym zastosowaniu pracy z celami
– Motywacja w działaniu i techniki automotywacji
– Budowanie i modyfikacja nawyków wspierających zarządzanie sobą w – czasie
Spotkania odbywają się w formie indywidualnej i grupowej.
Świadczymy usługi w formie spotkań hybrydowych: osobistych lub on-line.
Zapraszamy do wyboru formy i trybu pracy. Prosimy o przekazanie państwa preferencji, w momencie ustalania terminu realizacji usługi.