Zobacz także artykuł, w którym znajdziesz więcej informacji:

Komunikacja w środowisku zawodowym. Asertywność, aktywne słuchanie, informacja zwrotna

Umiejętność porozumiewania się w środowisku zawodowym dotyczy wszystkich osób w firmie czy zespole. Jest wiec podstawową kompetencją, którą warto jest zgłębić i stale ćwiczyć. 

Sprawna komunikacja z jednej strony to umiejętność jednoznacznego przekazywania informacji ale również umiejętne stawianie granic w poszanowaniu własnych wartości i oczekiwań rozmówców.

W tym module dzielimy się informacjami jak unikać szumów komunikacyjnych a równocześnie jak weryfikować  czy odebrana informacja odpowiada naszym intencjom i zawartej treści. Wskazujemy z jakimi „toksynami komunikacyjnymi” możemy spotykać się w środowisku pracy i jak na nie reagować.

Uczymy stawiania granic i asertywnie odmawiać , ale również ćwiczymy aktywne słuchanie, które jest nierozerwalnym elementem w prawidłowej komunikacji.

Ćwiczymy sprawność w przekazywaniu informacji zwrotnej oraz  umiejętność doboru formy komunikatu do zdarzenia lub sytuacji jakiej dotyczy.

Zasady komunikacji w środowisku pracy to umiejętność niezwykle potrzebna :

– menadżerom, prowadzącym zespoły lub budującym nowy zespół

– właścicielom firm, zatrudniającym pracowników 

– właścicielom firm i menadżerom, chcącym podnieść swoje kompetencje w obszarze komunikacji

– właścicielom firm i menadżerom, którzy chcą podnieść efektywność zespołów poprzez przekazywanie skutecznej informacji zwrotnej

– członkom zespołów i pracownikom samodzielnym

– pracownikom oddelegowanym do pracy z klientem zewnętrznym ale również wewnętrznym

– każdej osobie, która w świadomy sposób chce skutecznie komunikować się z otoczeniem

Praktyczne korzyści, jakie daje wiedza dotycząca zasad komunikacji:

– umiejętność przekazywania informacji aby odbiorca rozumiał treść i oczekiwania w niej zawarte

– praktykę w identyfikowaniu i usuwaniu szumów komunikacyjnych zniekształcających komunikację

– wiedzę na temat zachowań rozmówców, które zaburzają płynność komunikacji

– umiejętność identyfikacji zachowań w zespole, które utrudniają komunikacje

– umiejętność asertywnego odmawiania 

– umiejętność aktywnego słuchania i budowania otwartego środowiska na aktywne słuchanie

– umiejętność parafrazowania wypowiedzi innych w celu weryfikacji właściwego zrozumienia komunikatu

– poznanie szeregu sposobów przekazywania informacji zwrotnej

– umiejętność dostosowania  informacji zwrotnej do tematu i intencji przekazującego

– sprawne wykorzystywanie komunikatu „ja”

Program spotkań:

– Zasady komunikacji 

 Intencje komunikacji a szumy komunikacyjne. Jak dbać o przekazanie intencji używając powszechnych komunikatorów.

 Budowanie zrozumienia poprzez stworzenie zasad komunikacji. Toksyny komunikacyjne

 Zasady aktywnego słuchania. Ćwiczenia wspierające. Parafraza

 Trudne pytania, trudne odpowiedzi. Ćwiczenie asertywnej odmowy

 Zasady udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej.

 Rodzaje komunikatów zwrotnych: komunikat „ja” , FUKO, 3K

 Ćwiczenia komunikacji zwrotnej, dostosowanie właściwego komunikatu do zdarzenia

 Zasady wspomagające utrzymanie w zespole właściwej komunikacji.

 Spotkania odbywają się w formie indywidualnej i grupowej.  

 Świadczymy usługi w formie spotkań hybrydowych: osobistych lub on-line. 

 

Zapraszamy do wyboru formy i trybu pracy. Prosimy o przekazanie państwa preferencji, w momencie ustalania terminu realizacji usługi.