Komunikacja w środowisku zawodowym. Asertywność, aktywne słuchanie, informacja zwrotna
Umiejętność porozumiewania się w środowisku zawodowym dotyczy wszystkich osób w firmie czy zespole. Jest wiec podstawową kompetencją, którą warto jest zgłębić i stale ćwiczyć.
Sprawna komunikacja z jednej strony to umiejętność jednoznacznego przekazywania informacji ale również umiejętne stawianie granic w poszanowaniu własnych wartości i oczekiwań rozmówców.
W tym module dzielimy się informacjami jak unikać szumów komunikacyjnych a równocześnie jak weryfikować czy odebrana informacja odpowiada naszym intencjom i zawartej treści. Wskazujemy z jakimi „toksynami komunikacyjnymi” możemy spotykać się w środowisku pracy i jak na nie reagować.
Uczymy stawiania granic i asertywnie odmawiać , ale również ćwiczymy aktywne słuchanie, które jest nierozerwalnym elementem w prawidłowej komunikacji.
Ćwiczymy sprawność w przekazywaniu informacji zwrotnej oraz umiejętność doboru formy komunikatu do zdarzenia lub sytuacji jakiej dotyczy.
Zasady komunikacji w środowisku pracy to umiejętność niezwykle potrzebna :
– menadżerom, prowadzącym zespoły lub budującym nowy zespół
– właścicielom firm, zatrudniającym pracowników
– właścicielom firm i menadżerom, chcącym podnieść swoje kompetencje w obszarze komunikacji
– właścicielom firm i menadżerom, którzy chcą podnieść efektywność zespołów poprzez przekazywanie skutecznej informacji zwrotnej
– członkom zespołów i pracownikom samodzielnym
– pracownikom oddelegowanym do pracy z klientem zewnętrznym ale również wewnętrznym
– każdej osobie, która w świadomy sposób chce skutecznie komunikować się z otoczeniem
Praktyczne korzyści, jakie daje wiedza dotycząca zasad komunikacji:
– umiejętność przekazywania informacji aby odbiorca rozumiał treść i oczekiwania w niej zawarte
– praktykę w identyfikowaniu i usuwaniu szumów komunikacyjnych zniekształcających komunikację
– wiedzę na temat zachowań rozmówców, które zaburzają płynność komunikacji
– umiejętność identyfikacji zachowań w zespole, które utrudniają komunikacje
– umiejętność asertywnego odmawiania
– umiejętność aktywnego słuchania i budowania otwartego środowiska na aktywne słuchanie
– umiejętność parafrazowania wypowiedzi innych w celu weryfikacji właściwego zrozumienia komunikatu
– poznanie szeregu sposobów przekazywania informacji zwrotnej
– umiejętność dostosowania informacji zwrotnej do tematu i intencji przekazującego
– sprawne wykorzystywanie komunikatu „ja”
Program spotkań:
– Zasady komunikacji
– Intencje komunikacji a szumy komunikacyjne. Jak dbać o przekazanie intencji używając powszechnych komunikatorów.
– Budowanie zrozumienia poprzez stworzenie zasad komunikacji. Toksyny komunikacyjne
– Zasady aktywnego słuchania. Ćwiczenia wspierające. Parafraza
– Trudne pytania, trudne odpowiedzi. Ćwiczenie asertywnej odmowy
– Zasady udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej.
– Rodzaje komunikatów zwrotnych: komunikat „ja” , FUKO, 3K
– Ćwiczenia komunikacji zwrotnej, dostosowanie właściwego komunikatu do zdarzenia
– Zasady wspomagające utrzymanie w zespole właściwej komunikacji.
Spotkania odbywają się w formie indywidualnej i grupowej.
Świadczymy usługi w formie spotkań hybrydowych: osobistych lub on-line.
Zapraszamy do wyboru formy i trybu pracy. Prosimy o przekazanie państwa preferencji, w momencie ustalania terminu realizacji usługi.