Zobacz także artykuł, w którym znajdziesz więcej informacji:

Przywództwo. Kręgi wpływu szefa.

Przywództwo w firmie jest procesem, w którym lider organizacji (czyli szef) kieruje, motywuje i wpływa na swoich pracowników aby osiągali określone cele i sukcesy dla firmy. 

To kompleksowe zadania, które obejmuje zarówno umiejętności zarządzania, jak i umiejętności interpersonalne. Przywództwo ma na celu inspirację zespołu, a także prowadzenie go w określonym kierunku.

Jak w żadnej z kompetencji menadżerskich, właśnie w tej dużą rolę odgrywają cechy osobowościowe. Nie znaczy to jednak, że samo posiadanie charyzmy czy cech przywódczych sprawia, że stajemy się dobrym szefem i świetnym menadżerem. 

Aby tak się stało, warto przepracować i zrozumieć wszystkie funkcje jakie pełni dobry przywódca i dobry szef w każdej organizacji a są to: planowanie, organizowanie, delegowanie, motywowanie, koordynowanie, motywowanie, kontrola i ocena.

Treści zawarte w module kierujemy do:

– menadżerów, prowadzącym zespoły lub budujących nowy zespół

– właścicielom firm, zatrudniającym pracowników 

– właścicielom firm i menadżerom, chcącym podnieść swoje kompetencje w obszarze przywództwa i leadership

– właścicielom firm i menadżerom, którzy chcą podnieść efektywność zespołów poprzez zrozumienie swojej roli i udziału w procesach jako lider 

– członkom zespołów i pracownikom samodzielnym chcących awansować w organizacji na stanowiska menadżerskie

Praktyczne korzyści, jakie daje wiedza dotycząca przywództwa i kręgów wpływów:

– wiedza dotycząca różnicy między charyzmą a świadomym przywództwem

– rozumienie roli osoby pełniącej w firmie role przywódcze

– wiedzę na temat typologii przywództwa

– umiejętność korzystania z różnych typów przywództwa w zależności od sytuacji i doświadczenia pracowników

– umiejętność budowania autorytetu szefa 

– umiejętność korzystania z funkcji menadżerskich

– wiedzę na temat koniecznych kompetencji lidera 

– umiejętność korzystania z kompetencji menadżerskich

– sprawne określanie kręgu realnego wpływu na sytuacje lub proces

– umiejętność skupiania określonej grupy pracowników w dążeniu do konkretnego celu.

Program spotkań:

– Definiowanie przywództwa i bycia liderem

 Role menadżerskie, funkcje menadżerskie

 Na czym polega autentyczne przywództwo

 Przyczyny braku autorytetu, jak go budować i utrzymać

 Co to jest kompetencja

 Kompetencje menadżerskie

 Zakres wpływu menadżera

 Skupianie zespołu wokół celu

 Spotkania odbywają się w formie indywidualnej i grupowej.  

Świadczymy usługi w formie spotkań hybrydowych: osobistych lub on-line. 

 

Zapraszamy do wyboru formy i trybu pracy. Prosimy o przekazanie państwa preferencji, w momencie ustalania terminu realizacji usługi.