Przywództwo. Kręgi wpływu szefa.
Przywództwo w firmie jest procesem, w którym lider organizacji (czyli szef) kieruje, motywuje i wpływa na swoich pracowników aby osiągali określone cele i sukcesy dla firmy.
To kompleksowe zadania, które obejmuje zarówno umiejętności zarządzania, jak i umiejętności interpersonalne. Przywództwo ma na celu inspirację zespołu, a także prowadzenie go w określonym kierunku.
Jak w żadnej z kompetencji menadżerskich, właśnie w tej dużą rolę odgrywają cechy osobowościowe. Nie znaczy to jednak, że samo posiadanie charyzmy czy cech przywódczych sprawia, że stajemy się dobrym szefem i świetnym menadżerem.
Aby tak się stało, warto przepracować i zrozumieć wszystkie funkcje jakie pełni dobry przywódca i dobry szef w każdej organizacji a są to: planowanie, organizowanie, delegowanie, motywowanie, koordynowanie, motywowanie, kontrola i ocena.
Treści zawarte w module kierujemy do:
– menadżerów, prowadzącym zespoły lub budujących nowy zespół
– właścicielom firm, zatrudniającym pracowników
– właścicielom firm i menadżerom, chcącym podnieść swoje kompetencje w obszarze przywództwa i leadership
– właścicielom firm i menadżerom, którzy chcą podnieść efektywność zespołów poprzez zrozumienie swojej roli i udziału w procesach jako lider
– członkom zespołów i pracownikom samodzielnym chcących awansować w organizacji na stanowiska menadżerskie
Praktyczne korzyści, jakie daje wiedza dotycząca przywództwa i kręgów wpływów:
– wiedza dotycząca różnicy między charyzmą a świadomym przywództwem
– rozumienie roli osoby pełniącej w firmie role przywódcze
– wiedzę na temat typologii przywództwa
– umiejętność korzystania z różnych typów przywództwa w zależności od sytuacji i doświadczenia pracowników
– umiejętność budowania autorytetu szefa
– umiejętność korzystania z funkcji menadżerskich
– wiedzę na temat koniecznych kompetencji lidera
– umiejętność korzystania z kompetencji menadżerskich
– sprawne określanie kręgu realnego wpływu na sytuacje lub proces
– umiejętność skupiania określonej grupy pracowników w dążeniu do konkretnego celu.
Program spotkań:
– Definiowanie przywództwa i bycia liderem
– Role menadżerskie, funkcje menadżerskie
– Na czym polega autentyczne przywództwo
– Przyczyny braku autorytetu, jak go budować i utrzymać
– Co to jest kompetencja
– Kompetencje menadżerskie
– Zakres wpływu menadżera
– Skupianie zespołu wokół celu
Spotkania odbywają się w formie indywidualnej i grupowej.
Świadczymy usługi w formie spotkań hybrydowych: osobistych lub on-line.
Zapraszamy do wyboru formy i trybu pracy. Prosimy o przekazanie państwa preferencji, w momencie ustalania terminu realizacji usługi.