Zobacz także artykuł, w którym znajdziesz więcej informacji:

TUS: Trening Umiejętności Społecznych

Trening Umiejętności społecznych to jedna z najskuteczniejszych terapii wspierających rozwój, łagodzących lub zapobiegających problemom emocjonalnym. Pomaga też radzić sobie z trudnościami pojawiającymi się w zachowaniach dzieci i młodzieży.

Dzieci, które uczestniczą w naszych zajęciach, przechodzą swoistego rodzaju trening, który wspiera umiejętności potrzebne na co dzień, takie jak kontakty rówieśnicze, umiejętność zachowania się stosownie do okoliczności, rozumienie reakcji innych i poznawanie własnych. Podczas zajęć prowadzonych pod okiem wykwalifikowanego trenera, dzieci i młodzież zdobywają umiejętności komunikacji, począwszy od nauki przedstawiania się i prowadzenia przyjaznych rozmów, poprzez opowiadanie o sobie, aktywne słuchanie, po umiejętność samokontroli i okazywania szacunku innym. Praktykujemy rozpoznawanie własnych emocji, radzenia sobie z nimi, radzenie sobie z lękiem, stresem. Nie zapominamy również o okazywaniu zainteresowania uczuciami innych.
Pracujemy nad tym jaką postawę przyjąć w sytuacji zachowań prowokujących i agresywnych ze strony innych a także z odrzuceniem i wykluczeniem. To cykl kompleksowych zajęć w kameralnej grupie, dobranej wiekowo dla dzieci i młodzieży z Gminy Dobra, ale też Mierzyna, Dołuj, Lubieszyna, Kołbaskowa czy Szczecina.

Do kogo kierujemy ofertę:

– dla dzieci i młodzieży przeżywających trudności w relacjach

– dla osób z zespołem Aspergera

– dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami zachowania

– dzieci ze stwierdzonym ADHD

– dzieci i młodzieży nieśmiałej, wycofanej, z trudnościami w nawiązywaniu przyjaźni i funkcjonowania w grupie

– dzieci i młodzieży z trudnościami w radzeniu sobie z własnymi emocjami i emocjami innych.

Korzyści, jakie przynosi uczestnictwo w TUZ:

– umiejętność werbalnej i niewerbalnej komunikacji , objawiająca się kontrolą tonu głosu, mimiki, adekwatnością kontaktu wzrokowego, postawy ciała. 

– umiejętność rozpoczęcia/ podtrzymania/zakończenia rozmowy. Rozumienie jakie pytania można zadać.

– ćwiczenie dialogu, umiejętność zadawania pytań zwrotnych i używania komunikatu „ja”

– umiejętność reagowania na zaczepki i podpuszczania.

– umiejętność reagowania na trudne sytuacje poza domem

– strategie wygaszania konfliktów. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania konfliktów.

– umiejętność tworzenia „pierwszego wrażenia”

– umiejętność zapraszania i dołączania do zabawy, kończenia i zmieniania zabawy. Umiejętność dążenia do kompromisu i przyjmowania porażki

– umiejętność reagowania i wyrażania własnych emocji oraz reakcji na emocje innych.

– umiejętność zastępowania złości.

Program pracy:

– Indywidualna diagnoza potrzeb.

 Przykłady zachowań oczekiwanych i analiza reakcji obecnych . Praca z „lustrem”

 Ćwiczenia wzmacniające zachowania oczekiwane na podstawie obserwacji innych sytuacji rówieśniczych. 

 Ćwiczenie wzmacniające zachowania oczekiwane ma podstawie obserwacji własnych reakcji w środowisku rówieśniczym.

 Praca z emocjami w sytuacjach nieznanych i trudnych . Emocje własne i wpływ na emocje innych.

 Ćwiczenia reakcji na zaczepki i podpuszczanie.

 Ćwiczenia komunikacji werbalnej i niewerbalnej.

 Symulacje zachowań w sytuacji zabawy lub innych zdarzeń poza miejscem zamieszkania

 Strategie rozładowania napięcia

Pracujemy w  kameralnych grupach.

Świadczymy usługi w formie spotkań osobistych w siedzibie firmy „ Siesta Umysłu” Kameliowa Park ul. Kameliowa 4 72-003 Dobra k/Szczecina. 

Przed przystąpieniem do zajęć konieczna jest konsultacja ze specjalistą prowadzącym zajęcia – rodzica i dziecka.